פסגה - לוגו
  • אודותינו
  • מרכז השתלמויות
  • מפל"ס
  • מרכז ידע
  • מרכז הערכה
  • תוכניות יחודיות
    • מאיצים בחינוך
    • שיר של יום
    • מורות מובילות

מרכז השתלמויות

דף הבית מרכז השתלמויות

sep_g
אודותינו

תפיסת המרכז                     

אנו מאמינות:

חיזוק המנהיגות החינוכית ופיתוח ההון האנושי של סגלי ההוראה –  המורה במרכז.

למידה מתקיימת בכל מקום וזמן ובכל סוג של מרחב.

פיתוח מקצועי הינו תהליך מתמשך ולאורך כל הקריירה – 24/7.

פיתוח מקצועי מיטבי משלב דרכי הוראה ולמידה עדכניות ותורם למוטיבציה ולסיפוק מקצועי, מה שהופך את הלומדים  לטובים יותר.

מורי המורים הם סוכני השינוי להובלה והשבחת איכות ההוראה, לכן המיקוד יהיה במורי מורים על ידי למידה וחשיבה משותפת כדי להוביל לפיתוח מקצועי מיטבי על פי רוח הארגון.

שנת למידה מאתגרת

גילה ליטרה, איריס כהן ורעות מזוז

משהו חדש קורה בפיתוח המקצועי
משולחן מרכז השתלמויות
נהלים למובילים ולמשתלמים
מאמרים וחומרים בחינוך
טפסים למרצה להורדה
משהו חדש קורה בפיתוח המקצועי
לכניסה לאתר לחצו כאן

מסגרות למידה מודולריות לפיתוח מקצועי

משולחן מרכז השתלמויות
מרכז השתלמויות – יעדים מרכזיים לשנת תש"ף

  1. ניהול הלמידה הבית ספרי
  • שלב א' – במהלך חודש דצמבר נקיים מפגש אישי עם כל מובילת מסגרת הלמידה/רכזת פדגוגית לבניית תכנית מעקב והערכה באשר לפיתוח המקצועי הבית ספרי והאישי, לאור נתוני הרישום.
  • קביעת מפגשים לשיח סביב הפיתוח המקצועי.
  • הערכה מעצבת:
  • קביעת מועד לתצפית.
  • שאלוני שביעות רצון – תיבדק אפשרות לשיחה עם המורים במפגש התצפית.
  • שליחת דו"ח מפורט למנהלת בית הספר, מפקחת, מובילת מסגרת הלמידה ומרצה.
  • דיון והסקת מסקנות לאור הממצאים – מנהלת, מובילת מסגרת הלמידה ומרצה.
  • תכנון הלמידה הבית ספרית לשנת תשפ"א.

 

  • שלב ב' – ניהול הלמידה הבית ספרית לקראת תשפ"א לבתי ספר שייכנסו למהלך.
  • שליחת שאלוני איתור צרכים למנהלת בית הספר ולצוות המורים בנודע לפיתוח המקצועי.
  • הפקת דו"ח נתוני הפיתוח המקצועי  של 3 השנים האחרונות בשיתוף מרכז ידע.
  • מיפוי וריכוז השאלונים לקבלת תמונת הפיתוח המקצועי הבית ספרי, בשיתוף צוות מרכז הערכה.
  • שליחת הנתונים למנהלת בית הספר במטרה ללמוד את הנתונים, להגיב, להעלות תובנות, שאלות, אתגרים.
  • מרתון פגישות עם מנהלי בתי הספר ורכזות הפיתוח המקצועי בשיתוף צוות מרכז פסג"ה ומפקחת בית הספר על מנת לדון על הסוגיות העיקריות בנוגע לפיתוח המקצועי לשנת תשפ"א.
  1. למידה מודולרית

בשנת תש"ף תתנהל למידה מודולרית בתחומים הבאים:

  • הכלה והשתלבות – 8 מודולות
  • מתמטיקה – 6 מודולות
  • חינוך לשוני – 4 מודולות

רציונאל:

צוות מרכז פסג"ה באר שבע רואה לנגד עיניו את קידום הפיתוח המקצועי ועושה רבות כדי להכניס גיוון, עניין והתאמה לצרכי הלומדות. עקרון הבחירה הוא עקרון מרכזי בתפיסה שמובילה פסג"ה אשר מאמינה במקומן  המשמעותי בתכנון מסגרות הפיתוח המקצועי האישי.

מה זה אומר?

מסגרות למידה מודולריות הינן מסגרות למידה קצרות בהיקף של 15 שעות כל אחת מהן. המסגרות המודולריות מאפשרות הרחבת הידע והעמקה סביב נושא אחד לבחירה, בזוויות ראייה שונות. החל משנת הלימודים תש"פ אנחנו פותחות את האפשרות לבחור בשלב הראשון בנושא מרכזי ובשלב השני לבחור שתי מסגרות למידה מודולריות, כל אחת מהן מזכה ב 15 שעות. בחירה בשתי מסגרות מודולריות בנושא אחד תזכה בגמול של 30 שעות.

  • השתתפות במפגש הראשון – הסבר על התנהלות בלמידה מודולרית והקרנת סרטון נהלים.
  • הערכה מעצבת במפגש מס' 3, כולל תצפית ושיחה עם הלומדות.
  • שאלוני שביעות רצון בסיום הלמידה.
  • שליחת דו"ח מפורט למרצות וללומדות.
  • צוות פסג"ה יערוך דיון והסקת מסקנות לאור הממצאים בנוגע לתכנון הלמידה המודולרית לשנת תשפ"א.
נהלים למובילים ולמשתלמים

מסמכי מדיניות

מאמרים וחומרים בחינוך
מגמות ואתגרים בחשיבה עתידנית אודות החינוך

השקפה מחקרית – גמישות פדגוגית

פעילות למידה בינתחומית במערכת החינוך

Future of the Classroom

פרפרי עבודה – במקום 3 שנים לתואר, למידה במנות קטנות

מציאות משלו: האיש שבונה לנו עולמות חדשים

איך ייראו בתי הספר בישראל בעוד 10 שנים?

דוח של ה-OECD: שלומות של מורים

האם הרובוטים יחליפו אותנו בשוק העבודה?

ארגונים ירוקים: ללמד על שינוי האקלים בבתי הספר

האינטרנט של המוח – הידען

ללמוד או לא?

מקצועות מבוקשים ועתיד עולם העבודה – ג׳ולט

טפסים למרצה להורדה

הסכם התקשרות

כרטיס מרצה דיווח בפועל

הנחיות לקליטה במאגר מרצים

הזמנת מרצה על בסיס אורח

כל הזכויות שמורות למרכז פסג"ה נסויי באר - שבע 2016